Lahden Messukeskuksessa 5.–6.5. järjestetty suuri suomalainen klassikkoajoneuvonäyttely, Classic Motorshow, keräsi kahden päivän aikana yhteensä 19580 kävijää . Kävijämäärä on ollut nousussa viimeiset kolme vuotta. Kainuun Mobilistit ry oli jälleen mukana omalla osastollaan!
”Kävijöidemme jättämä palaute on ollut positiivista ja saimme tuttuun tapaan kiitosta näyttelyn monipuolisuudesta. Positiivisen palautteen ja nousevan kävijämäärän johdosta Classic Motorshow saa jatkoa myös ensi vuonna”, kertoo näyttelyn järjestäjä Risto Laine .
Ensi vuonna Classic Motorshow järjestetään 2.–3.5.2020, jolloin teemana on ”Työn sankarit – Ajoneuvot töissä”.
Kuvat: Petri Huovinen ( ellei toisin mainita ).
Perjantai aamuna ei näyttänyt hyvältä kelin suhteen. Kuva: Kai Huotari
Menomatkalla 3.5. vaadittiin kuljettajalta herpaantumatonta keskittymistä lumisateen takia. Kahvitauko Matin ja Liisan asemalla Lapinlahdella… Ja lumisade yltyi vain! Celican alusta oli jäinen perille saavuttaessa. Onneksi järjestäjän toimesta on hoidettu hyvät pesumahdollisuudet ja -aineet. 780 Bertonea kuivataan pesun jälkeen. Mercedes saa viimeisen silauksensa hallissa sisällä. Joko tämä osasto alkaisi olla tässä? Perjantai-iltana asettuivat KaMob ry:n osaston rakentajat yhteiskuvaan. Vasemmalta Veijo Väisänen, Sauli Lindström, Kai Huotari, Hannu Huovinen ja Petri Huovinen. Osastolla työskenteli viikonloppuna myös Martti Hakola ja Markku Pohjola. Paikalle saapui runsaasti yleisöä heti lauantai aamuna! Volvo 780 1989 ”Bertone” kiinnosti yleisöä harvinaisuutensa takia. Volvon omistaa Hannu Huovinen. Veijo Väisäsen Mercedes-Benz 190 SL Roadster Coupe 1958 saa jatkuvasti ansaitsemaansa huomiota. Toyota Celica RA 23 1977 oli omana aikanaan monen nuoren autoilijan haave. Kai Huotarin Celica oli välillä suorastaan yleisömagneetti. Porvoolainen Sami Kyttälä, kuvassa vasemmalla, kuljetti Kainuun Mobilisteja yöpymään Hämeenkoskelle Volvo PV51 1938:lla. Naapurista saapunut Volga. Näyttelypäivien aamuna kannattaa tulla ajoissa seuraamaan ”harrasteajoneuvoparkin” tapahtumia, siellä voi nähdä mitä vain. Pitkäkilpinen Jalta. Kuvien ottaja on näkevinään jotain yhtäläisyyksiä edellisen kuvan Jaltan ja tämän NSU Prinzin muotoilussa. Tämä avo Saab 900 olisi ollut myytävänä. Tällaisiin Renault Sinisorsa matkailuautoihin pääsee tutustumaan harvemmin. Runsaasti varusteltu VW Kupla. Osa lisävarusteista on jopa maailmanlaajuisesti harvinaisia ja haluttuja, kertoi omistaja. Citroen 11A Faux-Cabriolet. Valmistettu 1934-1938 n. 100 yksilöä. ”Rättärivanhus” oli saanut näin kauniin peitteen lämmittämään hartioitaan. Citroen 2CV6 Hoffmann. Valmistettu Saksassa 1989. Eivät kaikki kanttiautot olleet mustia tai tummanvihreitä. Edellisen kuvan Citroenista löytyivät ensimmäisen omistajan tiedot kojelautaan ruuvvatusta laatasta. Panhard Dyna X 87 1952. Yksityiskohta Peugeot 301 D Coupe 1935:sta. Solifer 3 Speed Standard 1959. Ford Capri 1970. Ford Capri 1600 L 1969. Suomen Volvokerhon osastolla oli esillä mm. tällainen ratakilpailuihin rakennettu PV. Kuvan oikeassa reunassa Volvokerhon puheenjohtaja Jukka Huovinen. Yksityiskohta Jaguar SS100 3½ 1937 alusta- ja iskunvaimennusratkaisusta. Tämän 1962 Jaguarin entisöintitarinaa voi seurata netissä Triangle Motorin blogissa. Classic Metal Shaping Academy Gradia Jämsä. Vanhoja Matkailuvaunuja ja -laitteita harrastetaan enemmän ja enemmän… Kukapa ei tällaisessa viihtyisi leppeän kesätuulen helliessä. Sisustuskin on ”just eikä melekein”! Ford Anglian katolla olevassa teltassa voi ottaa makoisat yöunet. Porsche maalaismaisemassa. Nuffieldin pyörittämä klapikone. Epäilemättä toimii. T-26 (OT-133) Kauniin punainen Vanaja. Tämä Vanaja VKN/4300 1958 olisi ollut myytävänä ”hyvään kotiin”. Osaajalle ei varmaan mahdoton projekti? VW Kleinbus matkailuauto 1972 on saanut lisämajoitustilakseen teliperävaunun. Kaksi Toyota Crown farmariautoa. Vanhemmassa valkomustassa Crown versiossa oli raikkaan sininen sisäverhoilu. Rallimosse. Saab 95 1961. Saabien seasta löytyi tällainen hellyttävä ”kiikku”. Kotimainen moottorikelkkamerkki Winha vietti syntymisensä 50v juhlaa. Tällä välineellä kelkkamäessä on takuulla saanut naapurin lapset kateellisiksi. Winha 500 1969. Rajavartiolaitoksen entinen. Runsaasti amerikanrautaa. Yleisöäänestyksen perusteella omistajien helmeksi kruunattiin 1966 retkeilyvarusteinen Volkwagen T2 T1 Kastenwagen. Jorma ja Joni Valkama, Rovaniemi. Porche poistumassa näyttelyalueelta. Mersu on pakattu vesisateen seassa trailerin kyytiin, kotimatka Sotkamoon voi alkaa. Onneksi runsas vesisade ei muuttunut sunnuntaina lumeksi !
Viimeisimmät kommentit